otrdiena, 2015. gada 27. janvāris

Pārdomas par sadarbību ar veikaliem...

Jā, pārdomas un gūzma jautājumu par sadarbību ar veikaliem...
Nesen pārtraucu sadarbību ar diviem veikaliem kuros uz realizāciju nodevu darbiņus. Skumji... Kādi ir iemesli?

Varbūt lietas kuras es vēlos no sadarbības ar veikaliem nemaz nav iespējamas? Tomēr citiem veikalu īpašniekiem laicīga apmaksa par realizēto ir pašsaprotama lieta un nav arī problēmu laicīgi informēt par realizētajiem darbiņiem. Kāpēc liekas, ka šādi veikalu īpašnieki nav diez ko daudz? Kā dara citi amatnieki un meistari? Vai citi meistari neko nedarot sēž un gaida aizkavēto apmaksu, vai ir labi, ka naudiņa atpakaļ atnāk kad atnāk? Vai varbūt apmaksa tiek saņemta laicīgi un nav problēmu? Kā seko līdzi savu darbiņu atlikumiem veikalos?

Cik daudz jautājumu... Vai tie ir muļķīgi? Kā citi nodot darbiņus uz realizāciju? Kā saņem apmaksu par tiem?

Kad nolēmu, rotaļlietu šūšana būs mans maizes darbs līdz Maijiņa uzsāks skolas gaitas, sapratu, ka bez sistēmas nevaru sekot līdzi savam rotaļlietu atlikumam veikalos un, ja neredzu atlikumu, tad nevaru organizēt savu darbu un materiālu iegādi. Un bez sistemātiskas apmaksas nevaru plānot ne izdevumus ne ienākumus.

Kopā ir 12 dažādi rotaļlietu veidi, kas atrodas nu jau 6 veikalos. Lai vienmēr būtu pieejamas visas rotaļlietas un neveidotos iztrūkums, ir jāredz kāds kurā veikalā ir atlikums - ir nepieciešams pārskats un apmēram stabila algas diena. Diemžēl tikai prieka pēc strādāt atļauties var retais un es neesmu to reto skaitā. Mans darbs man patiesi sagādā prieku, tomēr ar prieku vien bērnus nepabarosi un ģimeni neapģērbsi, tam vajag arī naudu :).

Savam darbam izveidoju uzskaites tabulu, jo man ir svarīgi zināt, kāds darbiņu atlikums ir katrā veikalā un kāda ir realizētās preces vērtība:
Nosaukumi un cenas ir mainīti!


Man jau pašai liekas pavisam vienkārši. Tabulai ir jāaprēķina rotaļlietu atlikums veikalā un realizētās preces apmaksājamā summa. Visa tabula sastāv no formulām un aprēķini tiek veikti automātiski.


Pamatā ir nepieciešami pāris skaitļi - cena, pavadzīmē norādītais skaits (ailītē izsniegts) un dati no atskaites par realizēto (ailītē pārdots).


Savadot pārdotos darbiņus, formulas aprēķina atlikumu veikalā un summu kādu veikalam jāapmaksā par realizētajiem darbiņiem.


Vadoties pēc atskaites par pārdoto sastādu sarakstu nākošai pavadzīmei. To rakstu nākošajā mēnesī ailīte - izsniegts un gaidu atskaiti par realizēto. Un ik mēnesi šādi precīzi aizpildot tabulas, es redzu atlikumu katrā veikalā un ik pa laikam to attāli salīdzinu ar veikaliem, uztaisām tādu kā inventarizāciju un priecājamies par savu precizitāti :)

Vai maz ir normāli no veikaliem prasīt atskaites par realizēto preci, vai ir normāli prasīt apmaksu noteiktos datumos? Varbūt es esmu galīgi ķerta ko tādu gaidot no sadarbības ar veikaliem :)???
Jā, te arī tas vārdiņš - sadarbība! Ja prece tiek nodota uz realizāciju, tad tiešām liekas, ka bez sadarbības tas nevar notikt.  Bet bieži visa sadarbība izbeidzas, kad esi nodevis paciņu, un tālāk - nauda kad veikala īpašniekam ir laiks, par atlikumu veikalā nav ne ziņas ne miņas... Kur tad paliek šis vārdiņš - sadarbība?

Ar šiem veikaliem nebija tik traki :)... Tikai kavējās atskaites un apmaksa par realizēto. Tā vienu, otru un trešo mēnesi, bet liekas tik muļķīgi ik reizi par sevi atgādināt un dzīvot uz solījumiem...

Kāda ir Jūsu pieredze sadarbojoties ar veikaliem?
Vai Jums ir sava sistēma, vai visam ļaujiet ritēt pašplūsmā?
Es ļoti priecātos, ja kāds padalītos savā pieredzē, vai izteiktu domas par manu ideju :)
info@pielalites.lv

Ja kādam noder mana atskaites tabula, varu pārsūtīt ar visām formulām.